INFORMATOR –
listopad-grudzień 2016 r.
1. Akcja
Betlejemskie Światło Pokoju 2016
Świat spowity jest konfliktami i wojnami. My, ludzie
bardzo potrzebujemy pokoju wokół siebie, a przede wszystkim w sobie. Zapalone w
miejscu narodzin Jezusa Chrystusa światło jest symbolem pokoju, który jest
darem. Dlatego tegorocznym hasłem Betlejemskiego Światła Pokoju jest „Odważnie twórzmy pokój”.
Istnieje możliwość udziału w wyjeździe Hufca po BŚP do
Krakowa w terminie 11 grudnia br.
Reprezentacja harcerek i harcerzy z naszego Hufca odbierze Światło Pokoju
podczas uroczystej Mszy Św. na Wawelu, skąd dotrze do Gliwic i zostanie
przekazane kościołom, instytucjom publicznym oraz wszystkim mieszkańcom Gliwic podczas
Mszy Św. w gliwickiej Katedrze.
Koszt udziału: 50
złotych. W cenie: transport, obiad (zupa, kompot, drugie danie), bilety
wstępu do podziemi Rynku w Krakowie, udział w apelu harcerskim na Wawelu,
udział we Mszy Świętej w Katedrze na Wawelu.
Zgłoszenia wraz z
wpłatami oraz pisemną zgodą na wyjazd (wzór na stronie drużyny) w terminie do 26 listopada.
W ramach akcji BŚP nasza drużyna zaangażuje się w
przygotowanie świątecznych lampionów, które trafią do gliwiczan podczas
miejskiego przekazania Światła. Dla najlepszych lampionów przygotowanych
własnoręcznie przez harcerzy na zbiórce drużyny przewidziano nagrody sportowe i
kulturalne.
Szczegóły niebawem!
2. XXV Finał
Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Stowarzyszenie GTW rozpoczęło zapisy wolontariuszy na 25. Finał WOŚP. Jak co roku, Hufiec
Ziemi Gliwickiej również włącza się do akcji.
Chętni zgłaszają się mailowo na adres: gliwice@zhp.pl - w zgłoszeniu należy przesłać
dane:
- imię i nazwisko;
- adres, miejscowość i kod pocztowy;
- numer
PESEL;
- numer
telefonu;
- adres
e-mail;
- opcjonalnie: miejsce pracy/szkoła.
Należy przesłać także zdjęcie w rozmiarze co najmniej
800x600 pikseli w formacie JPG. Wybierając zdjęcie należy wzorować się na
zdjęciu legitymacyjnym - musi być widoczna cała twarz.
Pytania proszę kierować pod numer: 605 202 614 - dh phm. Patryk Rempała – Komendant Hufca
ZHP Ziemi Gliwickiej.
Wolontariusze poniżej 16 roku życia mają obowiązek
kwestować z osobą pełnoletnią. Planujemy zebrać grupę wolontariuszy z naszej
drużyny, nad którymi opiekę w czasie finału obejmie dh Michał Janerka,
drużynowy pGDW.
Nie ma ograniczeń wiekowych dla wolontariusza, dlatego
możecie również zgłosić się razem z rodzicem :)
Mimo że ostateczny termin zgłoszenia wyznaczony przez
Stowarzyszenie GTW to 2.01.2017, sugerujemy wcześniejsze zgłoszenie – do
10 grudnia br. Jest to spowodowane ograniczoną liczbą miejsc.
Regulamin wolontariusza dostępny jest na stronie: http://www.wosp.org.pl/final/dla-wolontariuszy
3. Umundurowanie
drużyny
W dniu 10
grudnia br. planujemy zakończyć okres próbny drużyny, by stać się
pełnoprawną Gliwicką Drużyną Wodną oraz otrzymać własny numer i nazwę. Będzie
to uroczysta zbiórka z udziałem Komendy Hufca, dlatego zalecamy dobrze się do
niej przygotować i zadbać o jednolite, regulaminowe
umundurowanie członków drużyny (zgodnie z „Regulaminem mundurowym oraz
ceremoniałem harcerskim pGDW” dostępnym na http://12gliwickawodna.blogspot.com/p/do-pobrania.html).
Osobom nieposiadającym bluzy mundurowej zalecamy
wyposażenie się przynajmniej w biały T-shirt (noszony później pod
mundurem), czarne spodnie i odpowiednie buty – te rzeczy traktowane jako
element umundurowania posłużą harcerzom przez lata.
4. Nakrycia głowy
Przymierzamy się do pozyskania kompletu mundurowych nakryć głowy dla harcerzy z naszej
drużyny, dlatego w terminie do 3 grudnia
br. prosimy o informację mailową, sms-ową lub słowną z imieniem i
nazwiskiem druhny/druha oraz rozmiarem głowy w cm. Obwód głowy najlepiej
zmierzyć miarą krawiecką lub sznurkiem powyżej linii brwi w linii prostej do
potylicy.
Dziękujemy!
Z harcerskim pozdrowieniem
Czuwaj-ahoj!
kadra próbnej
Gliwickiej Drużyny Wodnej


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz