wtorek, 22 listopada 2016

Garść informacji...



INFORMATOR – listopad-grudzień 2016 r.

1. Akcja Betlejemskie Światło Pokoju 2016

Świat spowity jest konfliktami i wojnami. My, ludzie bardzo potrzebujemy pokoju wokół siebie, a przede wszystkim w sobie. Zapalone w miejscu narodzin Jezusa Chrystusa światło jest symbolem pokoju, który jest darem. Dlatego tegorocznym hasłem Betlejemskiego Światła Pokoju jest „Odważnie twórzmy pokój”.

Istnieje możliwość udziału w wyjeździe Hufca po BŚP do Krakowa w terminie 11 grudnia br. Reprezentacja harcerek i harcerzy z naszego Hufca odbierze Światło Pokoju podczas uroczystej Mszy Św. na Wawelu, skąd dotrze do Gliwic i zostanie przekazane kościołom, instytucjom publicznym oraz wszystkim mieszkańcom Gliwic podczas Mszy Św. w gliwickiej Katedrze.
Koszt udziału: 50 złotych. W cenie: transport, obiad (zupa, kompot, drugie danie), bilety wstępu do podziemi Rynku w Krakowie, udział w apelu harcerskim na Wawelu, udział we Mszy Świętej w Katedrze na Wawelu.
Zgłoszenia wraz z wpłatami oraz pisemną zgodą na wyjazd (wzór na stronie drużyny) w terminie do 26 listopada.


W ramach akcji BŚP nasza drużyna zaangażuje się w przygotowanie świątecznych lampionów, które trafią do gliwiczan podczas miejskiego przekazania Światła. Dla najlepszych lampionów przygotowanych własnoręcznie przez harcerzy na zbiórce drużyny przewidziano nagrody sportowe i kulturalne.
Szczegóły niebawem!


2. XXV Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy


Stowarzyszenie GTW rozpoczęło zapisy wolontariuszy na 25. Finał WOŚP. Jak co roku, Hufiec Ziemi Gliwickiej również włącza się do akcji.

Chętni zgłaszają się mailowo na adres: gliwice@zhp.pl - w zgłoszeniu należy przesłać dane:
- imię i nazwisko;
- adres, miejscowość i kod pocztowy;
- numer PESEL;
- numer telefonu;
- adres e-mail;
- opcjonalnie: miejsce pracy/szkoła.
Należy przesłać także zdjęcie w rozmiarze co najmniej 800x600 pikseli w formacie JPG. Wybierając zdjęcie należy wzorować się na zdjęciu legitymacyjnym - musi być widoczna cała twarz.

Pytania proszę kierować pod numer: 605 202 614  - dh phm. Patryk Rempała – Komendant Hufca ZHP Ziemi Gliwickiej.

Wolontariusze poniżej 16 roku życia mają obowiązek kwestować z osobą pełnoletnią. Planujemy zebrać grupę wolontariuszy z naszej drużyny, nad którymi opiekę w czasie finału obejmie dh Michał Janerka, drużynowy pGDW.
Nie ma ograniczeń wiekowych dla wolontariusza, dlatego możecie również zgłosić się razem z rodzicem :)

Mimo że ostateczny termin zgłoszenia wyznaczony przez Stowarzyszenie GTW to 2.01.2017, sugerujemy wcześniejsze zgłoszenie – do 10 grudnia br. Jest to spowodowane ograniczoną liczbą miejsc.

Regulamin wolontariusza dostępny jest na stronie: http://www.wosp.org.pl/final/dla-wolontariuszy


3. Umundurowanie drużyny

W dniu 10 grudnia br. planujemy zakończyć okres próbny drużyny, by stać się pełnoprawną Gliwicką Drużyną Wodną oraz otrzymać własny numer i nazwę. Będzie to uroczysta zbiórka z udziałem Komendy Hufca, dlatego zalecamy dobrze się do niej przygotować i zadbać o jednolite, regulaminowe umundurowanie członków drużyny (zgodnie z „Regulaminem mundurowym oraz ceremoniałem harcerskim pGDW” dostępnym na http://12gliwickawodna.blogspot.com/p/do-pobrania.html).
Osobom nieposiadającym bluzy mundurowej zalecamy wyposażenie się przynajmniej w biały T-shirt (noszony później pod mundurem), czarne spodnie i odpowiednie buty – te rzeczy traktowane jako element umundurowania posłużą harcerzom przez lata.


4. Nakrycia głowy

Przymierzamy się do pozyskania kompletu mundurowych nakryć głowy dla harcerzy z naszej drużyny, dlatego w terminie do 3 grudnia br. prosimy o informację mailową, sms-ową lub słowną z imieniem i nazwiskiem druhny/druha oraz rozmiarem głowy w cm. Obwód głowy najlepiej zmierzyć miarą krawiecką lub sznurkiem powyżej linii brwi w linii prostej do potylicy.
Dziękujemy!


Z harcerskim pozdrowieniem
Czuwaj-ahoj!

kadra próbnej Gliwickiej Drużyny Wodnej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz